اخبار
ﺳﻪشنبه، 02 تیر 1394

آغاز آموزش شوراهای سراسر کشور پس از ماه رمضان

رییس شورای عالی استان‌ها از آغاز آموزش شوراها بلافاصله پس از ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: این طرح پس از ماه رمضان اجرا و در دستور العمل آن نیز به شورائیان سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

غلامرضا بصیری پور در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در حال آماده سازی سرفصل آموزش ها و نحوه ارائه این آموزش ها هستیم و باید تلاش کنیم که شوراها در کشور جایگاه خود را پیدا کنند و یکی از این جایگاه‌ها مجلس شورای اسلامی است. بنابراین باید تلاش کنیم تا مجلس شوراباور شود.

وی با بیان اینکه " نمی خواهیم شوراها تشریفاتی شوند " افزود: آموزش شوراها بلافاصله بعد از ماه مبارک رمضان در همه شوراهای کشور اجرا و دستور العمل آن به شورائیان سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

رییس شورای عالی استان ها تاکید کرد: درکشور خانواده بزرگ شورایی ها خود باور نیستند و مجموعه های یاری کننده شوراها نیز شوراباور نیستند. بی تردید باید شوراباروری در کشور تقویت شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در بحث مدیریت واحد شهری و بحث برنامه توسعه ششم وقت زیادی در سطح شوراها صرف شده است، گفت: ما باید به جای وقت گذاشتن برای کارهای سیاسی، روی برنامه ششم توسعه وقت بگذاریم.

بصیری پور افزود: مجلس شورای اسلامی می تواند با تصویب طرح هایی همچون اختصاص 2 درصد از مالیات بر ارزش افزوده به شوراها بسیاری از مشکلات مالی شوراهای اسلامی شهرستان ها را برطرف شود.

بصیری پور تاکید کرد: هیچ توقعی جز اجرای قانون اساسی نداریم و اگر می گوئیم با دولت تعامل برقرار باشد برای اینکه بتوانیم بهتر به مردم خدمت گذاری کنیم. قطعا شوراها با تعامل دولت می توانند به اهدافشان برای خدمت گذاری به مردم برسند. مردم یک سری انتظارات از ما دارند که اگر قانون اساسی به طور کامل اجرا شود ما می توانیم این انتظارات را محقق کنیم.


خبرگزاری ایسنا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران