اخبار
یکشنبه، 20 اردیبهشت 1394

طرح مفهومی فضاپیمای شرکت فراری

مدیر طراحی شرکت فراری یک فضاپیمای مفهومی را با الهام از کتاب‌ها و فیلم‌های علمی‌تخیلی طراحی کرده است.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، فلاویو مانزونی، مدیر طراحی شرکت ایتالیایی خودروسازی فراری که از طرفداران داستان‌های علمی‌تخیلی است، این پروژه را جالب خوانده و نتایج آن را بسیار زیبا توصیف کرده است.

طراحی این فضاپیمای مفهومی که ابتدا از چند طرح ساده آغاز و سپس به شکل یک فضاپیما با ظاهر واقعی تبدیل شده، شامل سبک‌های برخی از چشمگیرترین خوردوهای فراری در کنار یک فلش قرمز است.

مانزونی ابتدا این مفهوم را طراحی کرد، سپس گیوم واسیر یک مدل سه‌بعدی از آن را ساخته و در نهایت، گویلمو گالیانو یک رندرینگ و مدل پس‌تولید از آن را ساخت.

نتیجه بدست آمده شامل یک طرح براق و ساده اما تهاجمی است و با وجود این که خبری از چرخ و نشان اسب فراری روی آن نیست، اما ظاهر آن بسیار شبیه خودروهای این شرکت است.

باله عقب (Spoiler) این فضاپیما شبیه به خودروی فرمول یک فراری بوده و باله‌های کج و شکل دم آن شبیه به مدلهای LaFerrari و FXX K است.

بدنه فضاپیما به دو بخش تقسیم شده و یک رنگ قرمز در وسط بدنه فلزی براق آن کشیده شده است.

بال‌های این طرح به سمت بخش پایینی کشیده شده و ظاهر آن شبیه سفره‌ماهی است.

این طراحی همچنین به دلیل بدنه ساده و فلزی آن، یادآور فیلم «پرواز مسیریاب» شرکت دیزنی است.

مانزونی آغاز شفیتگی خود به داستان‌های علمی‌تخیلی را از دوران کودکی عنوان کرده و اینکه همیشه تصور می‌کرده که یک بشقاب‌پرنده روی سقف خانه‌شان فرود خواهد آمد.

وی اظهار کرد: من طرحهایی را تصور کردم که در آینده به پرواز در‌می‌آیند، زیرا به زودی فضای کمی بر روی زمین باقی خواهد ماند. همچنین بر فضاپیمای کوچکی تمرکز کردم که از رویای کودکی‌ام متفاوت بود.

مانزونی همچنین به وجود آدمهای فضایی اعتقاد داشته و بر این تصور است که موجودات دیگر نیز در جهان زندگی می‌کنند.

خبرگزاري ايسنا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران